Olen Taanist pärit raud- ja tarkvaradisaini insener ning elan oma noore perega Viimsi vallas Muuga külas. Minu isiklik kogemus nii kohaliku elaniku kui ka lapsevanemana on kujundanud minus tugeva soovi panustada kogukonna arengusse. Ma ei näe end üksnes passiivse pealtvaatajana, vaid soovin olla aktiivne kodanik, kes oma teadmiste ja ideedega aitab lahendada Viimsi valla kõige pakilisemaid probleeme. Minu kandideerimise peamised põhjused on seotud liiklusohutuse, ühistranspordi kättesaadavuse ning kogukonnaelu arendamisega.
Liiklusohutus
Minu eestvedamisel on Muuga tee muutunud turvalisemaks – see on konkreetne
tulemus, mis tõestab, et aktiivse kodaniku panus võib tuua reaalseid muutusi.
See kogemus kinnitas mulle, et kodanikualgatus ei pea piirduma vaid murede
väljendamisega, vaid võib viia ka praktiliste lahendusteni. Liiklusohutuse
küsimus oli minu jaoks justkui esimene proovikivi, mille kaudu ma mõistsin, kui
oluline on kohalike elanike hääl ja koostöö valla tasandil.
Ühistransport kui suurim murekoht ja peamine
motivatsioon
Üks olulisemaid põhjuseid, miks ma otsustasin kandideerida, on seotud
ühistranspordi korraldusega Viimsi vallas. Minu hinnangul on
ühistranspordisüsteem praegu killustatud ega kata piisavalt hästi kõiki valla
piirkondi. Näiteks toon välja Muuga ja Randvere ühenduse probleemid, kus lapsed
peavad bussiootuses veetma ebamõistlikult palju aega. Sama kehtib ka Laiaküla
kohta, kus ühendus Tallinna kesklinnaga on küll hea, kuid Viimsi keskusega
sisuliselt puudub. Minu hinnangul ei seisne probleem üksnes konkreetsetes bussiliinides, vaid
kogu süsteemi ülesehituses. Linnaliini nr 49 marsruudi muutmine tõi kaasa nii
positiivseid kui ka negatiivseid mõjusid: Ülemiste suunal lühenes sõiduaeg,
kuid samas kaotasid paljud Muuga ja Laiaküla elanikud otseühenduse Lasnamäega.
Ma näen vajadust liinivõrku laiendada ning pakun välja isegi uue ühenduse
Viimsi ja Keila vahel, mis looks uusi liikumisvõimalusi nii Viimsi kui ka
teiste Harjumaa elanike jaoks.
Ööbussid ja liikumine kogu vallas
Üks murekoht, mille ma soovin lahendada, on ööbusside marsruut. Praegu katab
Viimsit vaid ööliin 95, mis kulgeb Balti jaamast mööda Pirita teed Viimsi
keskusesse. Minu arvates oleks vajalik suunata buss läbi Kloostrimetsa ja
Pärnamäe tee, et laiem ring Viimsi elanikke saaks öösel Tallinnast koju. See on
näide minu praktilisest mõtteviisist: olemasoleva ressursi ümberkorraldamine
võiks lahendada olulise probleemi. Samuti pean oluliseks siseliinide arendamist. Minu pakutud ringmarsruut,
mis ühendaks Muuga, Randvere, Tammneeme, Leppneeme, Kelvingi, Püünsi,
Rohuneeme, Pringi, Haabneeme ja Viimsi aleviku, looks elanikele võimaluse
liikuda valla eri külade vahel ilma, et iga kord peaks sõitma läbi keskuse.
Selline lahendus suurendaks kogukonna sisest sidusust ja vähendaks sõltuvust
isiklikest autodest.
Koostöö viib lahendusteni
Minu arusaam ühistranspordist ei piirdu ainult Viimsi vallaga. Mõistan, et
toimivate lahenduste leidmine eeldab koostööd Tallinna Transpordiameti,
Põhja-Eesti Ühistranspordikeskuse ja ka naabromavalitsustega, sealhulgas
Maarduga.
Kohalikud ideed kogukonnaelu parandamiseks
Lisaks transpordile ja liikumisele väärtustan ma kogukondlikku elu ja avaliku
ruumi arengut. Minu idee rajada Muuga Kabelikivi juurde istumisvõimalused ja
piknikulauad on lihtne, kuid inimeste igapäevaelu parandav samm. Minu jaoks on
tähtsad nii suured süsteemsed teemad kui ka väikesed, inimlikud detailid, mis
loovad ühtekuuluvustunnet. Samuti leian, et Muuga lasteaia rajamise teema tuleb uuesti päevakorda
võtta. Selle idee praktiline väärtus seisneb selles, et lisaks Muuga lastele
oleks see lasteaed mugav lahendus ka paljudele lapsevanematele, kes sõidavad
igapäevaselt Muuga kaudu tööle ning saaksid oma lapsed teel tööle lasteaeda
viia.